Kalendorius

liepos   2021
Pr An Tr K Pn Š Sek
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Naujienų prenumerata

Sutinku su taisyklėmis
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kalendorius

liepos   2021
Pr An Tr K Pn Š Sek
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Vasaros reportažas

Pasibaigus 2020–2021 mokslo metams, maloniai pasinėrėme į vasaros glėbį, ragaujame įvairių uogų, šviežių grybų, daugiau valgome žalių daržovių. Įsibėgėjo karštas vidurvasaris, jau ir ilgiausią metų dieną palydėjome

Deja, situacija dėl Covid-19 sergamumo pasaulyje ir pas mus nėra rami. Džiaugiamės, kad Lietuvoje atšaukti karantino reikalavimai, bet kai kuriose šalyse augantis sergamumas kelia baimę. Kasdien laukiame sergamumo suvestinių ir atsidūstame: ,,dar nedaug, tik 25, gal aš nesusirgsiu, gal“...

Nerimą kelia neįprastai karštos dienos. Niekur nepasislėpsi. Tik vanduo mus gaivina ir medžių pavėsis. Tokie temperatūros pokyčiai labai pavojingi mūsų širdies ir kraujagyslių sistemai, ypač tiems, kurie turi padidėjusį kraujo spaudimą, persirgę infarktu ar insultu. Nuolat turime stebėti savo organizmo būklę, gerti daug vandens, atsiradus menkiausiems negalavimų simptomams, kreiptis į gydymo įstaigą. Neužsiimkite savigyda.

Suprantama, nepaisant temperatūrinių kataklizmų, negalima pamiršti visiems taip reikalingo fizinio aktyvumo. Kol kas nėra kasdieninių susitikimų mūsų trenerių organizuojamose mankštose. Tik pirmadienis yra aktyvusis pirmadienis. Mūsų prodekanas Vytautas sąžiningai jūsų laukia kiekvieno pirmadienio 10 valandą universiteto kieme. Močiutės net su anūkais ateina pašokti. Gražu!

Nepamirškite, kad dabar yra puikios sąlygos grūdintis. Neišsigąskite šaltesnio vandenuko, nors po truputį prauskitės vėsesniu vandeniu, pabraidykite upės ar jūros pakraštyje. Laipsniškai ir protingai grūdindami organizmą, sustiprinsite imunitetą.

Tikrai nekartosiu visų sveikos gyvensenos dėsnių, kuriuos teoriškai prisiminsime rudenį, sugrįžę į auditorijas.

Vėl noriu pristatyti jūsų mėgstamą Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro lektorių Remigijų Zumerą, kuris parengė išsamią informaciją apie fizinio aktyvumo svarbą, griuvimų prevenciją bei raumenų jėgos ir pusiausvyros pratimų efektyvumą. Vis tik pasikartosiu: griuvimai yra viena iš aktualiausių senyvo amžiaus žmonių problemų, nes jų pasekmės stipriai sutrikdo žmonių sveikatą, didina jų socialinę izoliaciją ir pablogina gyvenimo kokybę. Pasaulyje daugėjant senyvo amžiaus gyventojų ir ilgėjant gyvenimo trukmei, labai svarbu kuo ilgiau išlaikyti žmonių fizinį aktyvumą, savarankiškumą ir sveikatą kasdienėje veikloje. Tad keletas priminimų, kurie tikrai niekam nepakenks. Įsidėmėkite juos ir darykite kada tik norite:

  • Stovėkite ant nestabilių plokštumų viena ar abiem tiesiomis kojomis.

  • Visus pratimus galite atlikti basi arba su avalyne. Stovėkite ant pirštų ar ant kulnų po kelias sekundes.

  • Stovėkite po kelias sekundes nesilaikydami rankomis, pakėlę vieną koją.

  • Mojuokite tiesia koja stovėdami.

  • Plaukite indus stovėdami ant vienos kojos.

  • Vaikščiokite tiesia linija statydami kulną prieš kitos kojos pirštus.

  • Kopkite laiptais aukštyn ir žemyn neprisilaikydami rankomis.

  • Pritūpkite keletą kartų.

  • Šokite su artimaisiais ar draugais.

Sėkmės kasdien mankštinantis!

Gražios ir saugios vasaros! Iki pasimatymo rudenį!

Viktorija Montvilienė, MČTAU Sveikos gyvensenos fakulteto dekanė

21 06 09 ap DSC02026

Rasos Pakalkienės nuotrauka

 

Kontaktai

MEDARDO ČOBOTO TREČIOJO AMŽIAUS UNIVERSITETAS
Studentų g. 39, 209a kab.
08106 Vilnius

I-IV nuo 11 iki 13 val., tel. 8 676 21 601

www.mctau.lt

El.p.

Įm. kodas 191904279
Sąsk. Nr. LT83 7290 0990 1557 6176

Žemėlapis