MČTAU fakultetams vis aktyviau pradedant bendrauti ir mokytis nuotoliniu būdu, daug kam kyla klausimų dėl online konferencijų organizavimo tvarkos. Per šiuos mokslo metus universitetas išbandė Google Meet, Microsoft Teams ir Zoom platformas. Visos šios platformos panašios pagal jų panaudojimo galimybes, tik skirtingai administruojamos. Todėl, siekiant išvengti nesusipratimų, paaiškiname, kaip naudotis nuotolinio mokymosi platformomis, kas gali organizuoti ir pradėti susitikimus, posėdžius, susirinkimus (meeting)  Zoom platformoje.

Organizuojant atskirų fakultetų užsiėmimus nuotoliniu būdu per Google Meet programą, ne visi norintys gali prisijungti, nes trūksta vietų (gali prisijungti tik iki 100 dalyvių). MČTAU turėjo galimybę laikinai (pusei metų) naudoti Microsoft Teams platformą, kuri leido nuotoliniu būdu jungtis iki 300 žmonių. Tačiau, negavus šios platformos nemokamos licencijos, skirtos mokymo įstaigoms, nutarta įsigyti licenciją Zoom platformai su prisijungimo teise iki 500 žmonių. Tai vardinė licencija. Organizuoti ir pradėti susitikimus šios licencijos galiojimo sąlygomis gali tik Informacinių technologijų fakulteto dekanas Ovidijus Gabrėnas, kaip licencijos savininkas (HOST teisė). Atsakingu už Zoom ir kitų platformų naudojimą O. Gabrėnas paskirtas MČTAU rektorato 2021 m. vasario 22 d. nutarimu.

Pradėto susitikimo dalyvių administravimui (klausytojų priėmimas į susitikimą, posėdį, susirinkimą, mikrofonų bei video kamerų valdymas) gali būti skiriamas susitikimo administratoriaus pavaduotojas (CO-HOST teisė), tačiau jis negali nei organizuoti, nei pradėti, nei užbaigti susitikimo. Dokumentacija (instrukcijos) dėl naudojimosi minėtomis programomis jau patalpinta Informacinių technologijų fakulteto Facebook puslapyje. Susipažinkite!

Pagal Zoom licenciją, šioje platformoje gali būti organizuojami tik fakulteto ir Rektorato reikmėms skirti susitikimai. Atskirų fakultetų grupių, klubų susitikimai laikinai turi būti organizuojami naudojantis Microsoft Teams (free), Gogle meet (nemokama), Zoom basic (ne pagal  nupirktos vardinės Zoom licencijos reikalavimus) ar kitomis platformomis. Susitikimams vesti kiekvienas fakultetas turėtų paskirti po vieną atsakingą ir su informacinėmis technologijomis susipažinusį asmenį. 

Primename, kad Zoom licencija leidžia daryti paskaitos įrašus (jeigu lektorius neprieštarauja) ir išsaugoti juos, kad klausytojai galėtų išklausyti paskaitą jiems patogiu laiku.

Jei kilo klausimų dėl naudojimosi nuotolinio mokymosi platformomis tvarkos, susisiekite su Informacinių technologijų fakulteto dekanu Ovidijumi Gabrėnu (tel. 8620 84 468; el. p. )

MČTAU informacija