Kalendorius

vasario   2024
Pr An Tr K Pn Š Sek
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29      

Naujienų prenumerata

Sutinku su taisyklėmis
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kalendorius

vasario   2024
Pr An Tr K Pn Š Sek
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29      

Gausus Psichologijos fakulteto ir Saviugdos klubo „MES“ klausytojų būrys 2023 m. sausį susitiko su visuomenės sveikatos specialistu, Geros savijautos centro „Sanus“ sveikos gyvensenos pedagogu ir treneriu Tomu Radišausku. Išklausėme paskaitą apie baimę, stresą ir nerimą, kaip šie jausmai veikia mūsų organizmą, kokiomis priemonėmis galime sau padėti įveikti šias stresines būsenas.

23 01 31 PSF paskaita SV

Lektorius pirmiausia supažindino su stresą sukeliančiais veiksniais, paaiškino trumpalaikio ir ilgalaikio streso skirtumus bei šių stresų pasekmes žmogaus organizmui. Trumpalaikis stresas žmogui gali būti netgi naudingas, nes padeda greitai reaguoti į sparčiai kintančias situacijas ar aplinką ir prisitaikyti. Ilgą laiką besitęsiačio streso padariniai jau gali būti žalingi žmogui tiek psichologine, tiek ir fizine prasme, kartais negrįžtamai.

Didelį klausytojų susidomėjimą sukėlė lektoriaus patarimai, kas galėtų padėti, ko reikėtų imtis, kad palengvintume sau gyvenimą stresinėse situacijose. Anot T. Radišausko, atsparumas stresui labai susįjęs su fiziškai aktyvia veikla, kurios trukmė turėtų būti ne mažiau 30 min. per parą. Sveika mityba, paros režimas, grūdinimasis ir geras miegas ne mažiau reikšmingi streso valdymui. Nustebino klausytojus sveikos gyvensenos specialistų rekomendacija skirti apie 8 val. atsipalaidavimui. Miegui šiaip ne taip stengiamės skirti 6 – 8 valandas, o atsipalaidavimui atskirai laiko kaip ir nebeskiriame.

Daug dėmesio paskaitoje buvo skirta streso valdymo metodams. Lektorius supažindino su keliais streso įveikimo, relakso ir nusiraminimo pratimais. Jis paaiškino, kad reikia atrasti sau tinkamiausius, kuriuos atlikdami tam tikrose stresinėse situacijose padėtume sau suvaldyti mus apimančias neigiamas emocijas ir, tam tikrais atvejais, jų fizinę raišką. Lektoriui vadovaujant klausytojai netgi išbandė vieną iš galimų atsipalaidavimo technikų ir liko sužavėti jos paprastumu ir efektyvumu.

Kiekvienas mūsų turi kokių nors baimių, sukeliančių didesnį ar mažesnį stresą. Lektoriaus nuomone, prigimtinių baimių tėra trys. Kad ir kaip keista, pirmoje vietoje iš prigimtinių baimių yra baimė nukristi, antroje – baimė į stiprų garsą ir tik trečioje – mirties baimė. Šių baimių sukeliamas stresas padeda staigiai reaguoti į gyvybiškai svarbias ar pavojingas situacijas. O visos kitos baimės išsiugdomos gyvenimo eigoje ir vadinamos fobijomis, t. y., nepagrįstomis baimėmis. Šiuo metu jų priskaičiuojama daugiau kaip 500. Gyvenime fobijos gali mažėti ar net išnykti, bet gali ir progresuoti, tuomet prireikia specialistų pagalbos.

Po paskaitos klausytojai dar ilgai diskutavo rūpimais klausimais, dalinosi savo patirtimi ir pastebėjimais, kaip reaguoja į stresą patys ar pažįstami, kaip reikėtų reaguoti „teisingai“. Išvada - bet kurio streso atveju labai svarbus asmeninis požiūris į sunkias situacijas.

Danguolė Švegždienė

Psichologijos fakulteto nuotrauka

Kontaktai

MEDARDO ČOBOTO TREČIOJO AMŽIAUS UNIVERSITETAS
Studentų g. 39, 209a kab.
08106 Vilnius

I-IV nuo 11 iki 13 val., tel. 8 676 21 601

www.mctau.lt

El.p.

Įm. kodas 191904279
Sąsk. Nr. LT83 7290 0990 1557 6176

Žemėlapis