Kalendorius

15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Šokių studijos kolektyvai kasmet vyksta koncertuoti už Lietuvos ribų. Šį kartą studijos vadovė Valerija Stričkienė pasiūlė visoms šokių grupėms nuvažiuoti į Balstogę (lenkiškai Białystok), didžiausią miestą šiaurės rytų Lenkijoje. Į kelionę susiruošė „Nonna Dance“, „Pradinukių“ grupių šokėjos ir pora šokėjų iš „Bruknių“ grupės.

22 12 12 soki studija balstoge 1SV

Ankstų penktadienio rytą sėdome į autobusą ir po 4 valandų pasiekėme Supraslį – senąjį stačiatikių kultūros centrą, kuris garsus savo cerkve. Vienoje iš vienuolyno dalių įkurtas Ikonų muziejus, saugantis apie 1200 ikonų. Seniausioji siekia net XVIII-ąjį amžių. Čia sužinojome Ikonų atsiradimo istoriją, apžiūrėjome jų ekspoziciją.

Po to patraukėme Balstogės link. Apsistojome viešbutyje „Hotel Golebiewski“, kuriame vakare ir koncertavome. „Nonna Dance“ šokėjos sušoko siuitą pagal grupės ABBA muziką, prašmatnųjį „Tango“, žaismingą „Samba“. „Pradinukės“ visus sužavėjo nuotaikingu šokiu pagal Stasio Povilaičio dainą „Senelė mūsų jauna“. Šokių kolektyvai susilaukė šiltų publikos ovacijų, nuoširdžių linkėjimų bei susižavėjimo spalvinga šokėjų apranga. Už nuoširdų ir kūrybingą pasirodymą koncertinėje programoje viešbučio administracija kolektyvus apdovanojo padėkos raštu, palinkėjo tolesnių pergalių konkursuose bei festivaliuose.

Kitą dieną susipažinome su Balstogės istorijos ir kultūros paminklais. Miestas, įsikūręs Jotvingių žemėse ir iki XVI amžiaus priklausęs Trakų vaivadijai. Balstogėje gimė esperanto kalbos kūrėjas Liudvikas Lazaras Zamenhofas. Dėl įvairių kultūrų susiliejimo jis šį miestą vadino „Babelio bokštu“. Čia nuo seno sugyveno Romos katalikai, stačiatikiai ir žydai, todėl Balstogėje yra daug įspūdingų įvairių konfesijų bažnyčių. Pasivaikščiojome pėsčiomis po senamiestį: aplankėme Branickių rūmus, kurie garsūs savo prancūziško stiliaus parku, sodais ir skulptūromis. Tai vertingiausias Balstogės paminklas, dar žinomas kaip Palenkės Versalis, Šiaurės Versalis ar Lenkijos Versalis. Šis vėlyvojo baroko architektūros kūrinys buvo pastatytas ant Wiesiołowski pilies pamatų 1691–1697 m. Rūmų rekonstrukcijos metu buvo pakeista ir sodo gamta – šalia prancūziško parko buvo įkurtas angliškas parkas. Apsilankėme Katedroje, matėme Rotušę, Šv. Nikolajaus stebukladario cerkvę, įspūdingą Šv. Roko bažnyčią.

Viešnagės Balstogėje metu šokėjos suspėjo ne tik pakoncertuoti ir susipažinti su miestu, bet ir apsilankyti viešbučio sveikatingumo zonoje, kurioje įrengti baseinai, sūkurinės vonios, saunos bei poilsio erdvė su druskos ola.

Išvyka buvo ir smagi, ir naudinga, tad tikrai sėkminga. Susipažinome su nauju miestu, daug laiko praleidome vaikščiodamos. Į Vilnių grįžome puikios nuotaikos, pasirengusios surengti dar ne vieną koncertą bendruomenei ir svetur.

Šokių studijos informacija ir nuotraukos

22 12 12 soki studija balstoge 2SV

22 12 12 soki studija balstoge 3SV

Kontaktai

MEDARDO ČOBOTO TREČIOJO AMŽIAUS UNIVERSITETAS
Studentų g. 39, 209a kab.