Kalendorius

15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Šių metų kovo 27-29 dienomis Medardo Čoboto TAU šokių kolektyvas „Nonna Dance“ vyko į ekskursiją Vilnius-Stokholmas-Ryga-Vilnius. Kartu su mūsų kolektyvu važiavo ir mokinių šokių grupė iš Pilaitės mokyklos.

Iš Vilniaus į Rygą važiavome autobusu. Nors kovo pabaigoje mūsų gamta dar gerokai pilka, jau matėme nemažai gandrų, skraidančių virš laukų ir būreliais vaikštančių po pievas. Matėme ir laukuose besiganančių stirnų būrelius.

Rygos uoste mūsų laukė baltas gražuolis keltas „Romantik”. Išplaukus iš Rygos, jūra buvo rami, paviršiumi raibuliavo tik mažos bangelės.

Tą vakarą MČTAU šokių kolektyvas „Nonna Dance“ ir mokinių šokių kolektyvas „Pinavija“ koncertavo laivo keleiviams ir įgulos nariams. Sulaukėme nemažai aplodismentų. Kai kas net klausinėjo: „Ar kitą vakarą dar šoksite?“.

Ryte iš rūko išniro Švedijos krantai, salelė po salelės praslinko pro laivo šonus. Nors pūtė šaltokas vėjas, išėjome į laivo denį pasigrožėti atsivėrusiais vaizdais. Stokholmo archipelagą sudaro apie 30 tūkst. salų ir salelių, o pats miestas įsikūręs ant 14 salų.

Ekskursija po Stokholmo Senamiesčio salą – tai puiki proga susipažinti su viduramžių istorija, pajusti siaurų ankštų gatvelių atmosferą, sužinoti, kaip tada gyveno žmonės, kaip buvo valdoma šalis. Sužinojome pačius įdomiausius Švedijos istorijos momentus, kaip 1697 metais didžiulio gaisro metu sudegė Karališkieji Rūmai, po to buvo atstatyti nuo pamatų ir įgijo dabartinę išvaizdą. Karališkieji Rūmai yra oficiali Jo Didenybės Švedijos karaliaus Karolio XVI Gustavo rezidencija, kur gyvena ir dirba karališkosios šeimos atstovai ir kiti dvariškiai. Čia vyksta aukšto lygio priėmimai ir aukštuomenės iškilmingi pietūs. Stokholmo Katedroje ir dabar vyksta karūnuotųjų asmenybių vestuvės.

Siaurame mažame kiemelyje pasigrožėjome pačia mažiausia sprindžio didumo metaline skulptūrėle blizgančia galvele. Kodėl blizgančia? Todėl, kad ją paglosčius, išsipildys patys slapčiausi norai, tai visi ir glosto... Vėliau sustojome prie Alfredo Nobelio muziejaus, kur iškilmingai teikiamos Nobelio premijos. O man Stokholmas – tai miestas, kuriame gyveno garsioji kino aktorė Greta Garbo.

Kitą rytą sugrįžome į Rygą. Jūra buvo rami, oras saulėtas, šviesus, o mūsų laukė dar viena puiki ekskursija po Rygos senamiestį. Bevaikštant po senąsias Rygos gatveles ir kiemelius, mus maloniai nustebino du pagyvenę vyriškiai su didelėmis varinėmis dūdomis. Kol gidė pasakojo kiemelio istoriją, jie mums dviem balsais puikiausiai sugrojo Lietuvos himną. O paskui dar ir „Ant kalno mūrai“. Gražiai mus pagerbė broliukai latviai.

Pavargę nuo kelionės įspūdžių, bet laimingi ir patenkinti, sėdome į autobusą ir jau sutemus grįžome į Vilnių.

Dėkojame kelionės vadovams, gidams ir organizatoriams už įdomiai ir turiningai praleistą laiką.

Romualda Kriaučiūnienė, „Nonna Dance“ grupės dalyvė

Virginijos Kaminskaitės nuotr. Medardo Čoboto TAU facebook

Kontaktai

MEDARDO ČOBOTO TREČIOJO AMŽIAUS UNIVERSITETAS
Studentų g. 39, 209a kab.