Kalendorius

balandžio   2024
Pr An Tr K Pn Š Sek
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Naujienų prenumerata

Sutinku su taisyklėmis
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kalendorius

balandžio   2024
Pr An Tr K Pn Š Sek
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Su džiaugsmu pranešame, kad startavo nauja MČTAU interneto svetainė www.mctau.lt 

Tikimės, kad svetainės lankytojams pavyks greitai ir lengvai rasti visą juos dominančią informaciją apie universiteto veiklą.

Skyriuje „APIE MUS“ surasite informaciją apie universiteto istoriją, misiją ir tikslus, veiklos dokumentus, projektus ir Garbės narių pristatymą.

Apie MČTAU fakultetus, jų veiklą, užsiėmimus, ekskursijas ir kitus renginius skaitykite skyriuje „FAKULTETAI“. Čia pateikiami dekanų, prodekanų ir seniūnų kontaktiniai duomenys. 

„INFORMACIJA KLAUSYTOJUI“ supažindina naujus klausytojus su įstojimo į universitetą sąlygomis ir priėmimo laiku būstinėje.

Skyriuje „PARTNERYSTĖ“ surasite informaciją apie Nacionalinę TAU asociaciją, apie universitetus pasaulyje, sužinosite, kas mūsų partneriai ir rėmėjai.

„KONTAKTAI“ suteiks Jums galimybę susisiekti su Rektorato nariais ir Ryšių su visuomene grupe (atstovė spaudai, svetainės vadovė, apžvalgininkai).

„NAUJIENŲ PULSAS“ operatyviai supažindins Jus su universitete ir už jo ribų įvykusiais renginiais, taip pat sužinosite, ką apie mus rašo žiniasklaida. Senjoro užrašuose galėsite pasidalinti savo įspūdžiais iš universiteto gyvenimo. Atkreipkite dėmesį – renginių nuotraukos bus patalpintos facebook paskyroje.

Naujiena! Naujoje svetainėje MČTAU fakultetų naujienos, žinutės apie planuojamus renginius ir kita aktuali informacija bus skelbiama svetainės FACEBOOK paskyroje – tai lengvas būdas bendrauti, keistis ir dalintis informacija bei patirtimi su kolegomis, draugais ir bendraminčiais. Maloniai prašome fakultetų atstovus prisijungti prie paskyros tvarkymo!

Tikimės, kad Jums patiks naujoji svetainė – ji pritaikyta ir visiems mobiliesiems įrenginiams – planšetėms ar mobiliesiems telefonams.

Susisiekite, rašykite: Ryšiai su visuomene

Pranešimo spaudai pradžiamokslis: kas yra pranešimas spaudai (naujiena, žinutė) bei kaip jį parengti, ką reikia daryti ir ko tikrai nereikia daryti

1. Pranešimo spaudai ( naujienos, žinutės) pavadinimas (svarbiausia žinutės dalis).

Pavadinimas – tai pirmas dalykas, kurį pamato skaitytojas, žurnalistas ar bet kuris kitas Jūsų laiško gavėjas. Taigi, jame turi būti visi ženklai to, jog jūs tai suprantate: trumpumas, aiškumas ir, jei įmanoma, visa pranešimo spaudai esmė (bei intriga) vienu sakiniu.

Taip negalima daryti: „Egzistencinių klausimų kamuojama Vilniaus gyventoja iškėlė visiems svarbų klausimą apie savo pensiją...“; „Mūsų įmonė griežtai pasisako prieš taršą, todėl atidengė šią nuostabią skulptūrą!“

Taip reikia daryti: „Vilniaus gyventoja politikams uždavė nepatogų klausimą“; „Vilnių puoš nauja skulptūra“.

2. Pranešimo spaudai įžanga (antra svarbiausia naujienos, žinutės dalis).

Šiandien pavadinimas ir pranešimo įžanga – tai pagrindiniais smuikais grojančios pranešimo žiniasklaidai dalys. Šiaip ar taip, įžanga turi būti labai aiški bei informatyvi: klausimai „kas?“, „kur?“ ir „kada?“ – prioritetiniai, o su pagražinimais ar įmantrumais reikėtų nepersistengti. Kita vertus, jei įžangoje nebus intrigos, tikėtina, kad nebus ir Jūsų pranešimo skaitytojams.

Taip negalima daryti: „Pasirodė absoliučiai naujas mūsų įmonės siurblys. Pripažinkime, be tokio siurblio Jūsų namai – ne kažką. Įsigiję vieną tokį šiandien, kitą gausite draugui ir, jei tas draugas parekomenduos kitiems, tai ir jis gaus dar vieną (irgi draugui). Apie nuolaidas net nekalbėsime, nes tokiems daiktams kaip mūsų – jų nereikia! Tiesa, mūsų siurblių įmonė remia čia vieną tokį renginį, plačiau apie jį – pranešimo pabaigoje.“

Taip reikia daryti: „Šių metų tokį va mėnesį ir tokiomis bei dar tokiomis dienomis sostinėje vyks pirmasis Lietuvoje „Lok arba kuopk“ renginys. Jo metu dalyviai iš Lietuvos bei kitų Europos valstybių pristatys ne tik savo keturkojus augintinius, bet ir jų priežiūros būdus. Renginį inicijuojanti siurblių įmonė „Be pavadinimo“ visus dalyvius aprūpins naujausiais savo siurbliais, kurie dvigubai greičiau surenka naminių gyvūnėlių gaurus.“

3. Teksto dėstymas ir citatos.

Toliau informaciją reikėtų dėstyti logiškai suskaidytomis pastraipomis (be paklodžių) ir, kur įmanoma, cituoti organizacijos vadovus (tuos asmenis, kuriems norite viešumo) arba/ir, jei turite galimybę, garsius žmones, prisidedančius ar dalyvaujančius renginyje. Dėliojant naujienos, žinutės tekstą svarbu kiekvienoje pastraipoje pateikti tiek įdomios bei aktualios, tiek ir su pranešimo žiniasklaidai tema ir pavadinimu susijusios informacijos. O taip pat svarbu vengti pasikartojimų – jei konkretūs skaičiai aptarti įžangoje, tai prie jų eigoje nereikėtų grįžti.

Taip negalima daryti: „Na, nežinau... Iš tikrųjų galiu pasakyti, kad mūsų įmonė labai džiaugiasi, kad gaminame būtent tai, ko nori pirkėjas. Net kalbėjau su vienu, sūnėnas mano, tiesą sakant, tai irgi gyrė. Sako: „dėde, jūsų įmonei – nėra lygių!“ Tai aš pritariu šiam teiginiui ir visi darbuotojai pritaria. Eee... Būtent to, beje, palinkėčiau konkurentams – kad juos mėgtų, nes dabar tik vagia mūsų klientus ir galvoja, jog jiems seksis“.

Taip reikia daryti: „Savo veiklą pradėjome todėl, kad matėme neužpildytą nišą rinkoje. Jau po metų pastebėjome, kad neklydome pradėję verslą: mūsų laisvos darbo vietos nuolat užpildomos, o klientų ratas kiekvieną mėnesį vis labiau plečiasi. Pirmaisiais veiklos metais įmonės apyvarta siekė X Eur., o šiemet tikimės šį skaičių padvigubinti“.

4. Alternatyva tekstui.

Kita vertus, šiandien vis dažniau po pavadinimo ir įžangos gali užtekti kokybiškos nuotraukų galerijos ar vaizdo įrašo, kuriame, pavyzdžiui, koks nors nepaprastas gamtos reiškinys, įdomus renginys ar pan. Tikėtina, kad įdomi papildoma medžiaga daugeliui pasirodys vertesnė net už surašytą pranešimo tekstą.

Taip negalima daryti: nuotraukų galerija, kuri sudaryta iš mėgėjiškai darytų nuotraukų ir dar telefonu. Bet blogiau už tai, žinoma, yra nebent organizacijos vadovo nuotrauka, kurioje jis sėdi su megztiniu, nelaimingas ir dar troleibuse.

Taip reikia daryti: profesionalaus fotografo nuotraukų galerija (iš kurios nuotraukas dar reikėtų atrinkti). O tais atvejais, kai tekstą lydi vadovo nuotrauka, reikėtų pasirūpinti, kad ji būti reprezentatyvi ir, idealiu atveju, daryta vadovo darbo vietoje.

5. Kontaktinė informacija – potenciali galimybė.

Požiūris, kad „parašiau, išsiunčiau, bet pats sėdžiu Maljorkoje ir su išplatintu pranešimu ar parašyta žinute nebeturiu nieko bendro“ – ydingas. Gal kas nors norės paskambinti Jums, paprašyti papildomos informacijos ar nuotraukos. Tad kontaktinės informacijos pateikimas – akivaizdus dalykas.

Tad tokie būtų pranešimo žiniasklaidai rėmai.

Parengta pagal Vytautą Lukaševičių, www.inkagency.lt/ 

 

Kontaktai

MEDARDO ČOBOTO TREČIOJO AMŽIAUS UNIVERSITETAS
Studentų g. 39, 209a kab.
08106 Vilnius

I-IV nuo 11 iki 13 val., tel. 8 676 21 601

www.mctau.lt

El.p.

Įm. kodas 191904279
Sąsk. Nr. LT83 7290 0990 1557 6176

Žemėlapis